سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعیین قیمت میلگرد ساده

 

ازجمله بهترین راه و روش ها برای اطلاع از قیمت میلگرد استعلام فوری قیمت این محصول می باشد که می توان از مراکز فروش متریال های آهنی و بنگاه های تجاری استعلام نمود. اما در هر حال بازهم عوامل متععدی بر قیمت میلگرد و محصولات فولادی تاثیر می گذارد . بخش عمده مصرف مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی را میلگرد تشکیل می دهد به این ترتیب نتیجه می گیریم که بهبود بازار مسکن و رکورد آن می تواند تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مقاطع ساختمانی و قیمت میلگرد و آرماتور داشته باشد.

عرضه و تقاضای میلگرد

میزان عرضه و تقاضای محصول میلگرد وجود مسائل سیاسی و اقتصادی و عوامل بین المللی نیز روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. قیمت این محصول در اصل براساس قیمت مواد تشکیل دهنده به اضافه هزینه تولید آن ها می باشد. هزینه های حمل و نقل تاثثیر مستقیمی بر قیمت انواع میلگردها الخصوص میلگردهای ساده دارند در زمان حال بالاترین نرخ را می توان به قیمت میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان داد که دارای کیفیت بالایی می باشد.

کارخانه های تولید کننده انواع میلگرد

از جمله کارخانجات دیگر تولید کننده  متریال های فولادی میلگرد می توان به کارخانه :

·          زاگرس

·          میانه

·         ابهر

و غیره اشاره کرد.

میلگرد ساده چیست

به میلگردی که دارای آج نباشد میلگرد ساده گفته می شود.

میلگرد آجدار چند نوع است

میلگرد آجدار به سه دسته اصلی :

A.      آج مارپیچی

B.      آج جناغی 

C.      آج مرکب 

تولید و در بازار عرضه می گردد.

بهترین کارخانه جات تولید کننده میلگرد 

از جمله برترین کارخانه جات می توان به کارخانه کاشان و یزد اشاره کرد. که بهترین میلگردهای ساده را تولید می کنند. میلگرد به عنوان دورپیچ در اعضای سازه های بتنی و بتن آرمه یا ساختمان های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند که در بعضی مواقع به عنوان یک میلگرد حرارتی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. البته که این کار یک امر غلط در ساختمان سازی می باشد.

از میلگرد در مصارفی اعمم از :

از این مقطع فولادی در شفت های صنعتی و نما اشاره کرد و از نوع آجدار آن در موارد ساختمانی و سازه های بتنی می توان استفاده نمود.

مشخصات مکانیکی میلگرد ساده یا بدون آج

مقاطع فولادی میلگرد بدون آج از مقاومت کششی در حدود 360 نیوتن بر میلیمتر و مقاومت تسلیم 240 نیوتن برمیلیمتر مربع برخوردار می باشد که از نظر سختی در دسته میلگرد ساده رده نرم قرار می گیرد.

قیمت میلگرد و عوامل موثر بر آن

از جمله مهم ترین عوامل موثر در خرید میلگرد قیمت و کیفیت آن می باشد . از جمله معروف ترین کارخانه جات تولید کننده میله فولادی می توان به :

·         ذوب آهن اصفهان

·         کویر کاشان

·         نیشابور

·         روهینا

·         دزفول

می باشند. کارخانه ها در قیمت تمام شده میلگردها نقش به سزایی دارند که کارخانه ها به دلیل کیفیت بالا و محبوبیت در بازار و همچنین تقاضای زیاد از قیمت بالاتری برخوردار می باشد یعنی به عبارتی دیگر نوع کارخانه تعیین کننده نرخ قیمت میلگرد در بازار هستند .

A.      کارخانه هیربد زرندیه

B.      پرشینو

C.      تاکستانه

از کیفیت و هم از قیمت مناسبی برخوردارند .اما به دلیل معروفیت کمتر ،  تقاضای کمتری نیز دارند.

تاریخچه میلگرد

با شروع قرن 15 میلادی و پیشرفت صنعت معماران برای تقویت سازه های بتنی از میله های بتنی در ساخت و ساز استفاده می کنند. در شروع قرن 18 در جهان طبق دستور صنعتگر  آکیفینی در برج کج نویاسنک از میلگرد برای پیکربندی استفاده شده است .

پیکر برج توسط قالب های آهنی که در روی سقف خیمه بسته اند به هم متصل می شود و به وسیله میله های برقی پوشانده شده است .

نکته:

همچنین چدن مورد استفاده در میلگرد هنوز از کیفیت زیادی برخوردار می باشد.رفته رفته با گذر زمان و با آزمایش و خطا بسیاری از شرکت ها مختلف در جهت ایجاد نوع عالی فولاد میلگرد تلاش کردند که ساختمان ها در اروپا و ایالات متحده که در ساخت آنها از بتن مسلح استفاده می کردند پیشرفت زیادی داشتند.